Publiczna Szkoła Podstawowa im. Leona Wyczółkowskiego w Miastkowie Kościelnym

Wycieczka uczniów z klas II i III do Torunia 22-23.11.2022r.

Mimo jesiennej aury razem z uczniami z klas II i III postanowiliśmy wybrać się na dwudniową wycieczkę do Torunia. Najpierw zwiedziliśmy zamek krzyżacki w pobliskim Golubiu - Dobrzyniu. Po przyjeździe na miejsce przeszliśmy do podziemi, gdzie obejrzeliśmy film przedstawiający walki i występy rycerzy. Pani przewodnik opowiedziała o  kilku ciekawostkach dotyczących polskiej rodziny królewskiej oraz życia na zamku.

Później odwiedziliśmy Dom Legend Toruńskich, jedyne tego typu miejsce w Europie łączące interaktywne muzeum i teatr. Przenieśliśmy się w świat magicznych opowieści o mieście i jego historii. W zacnym wnętrzu średniowiecznej piwnicy wysłuchaliśmy pradawnych – tradycyjnie przekazywanych ustnie - legend toruńskich.

W dalszej części wycieczki razem z przewodnikiem zwiedzaliśmy toruńskie Stare Miasto: Rynek Staromiejski, fragmenty murów miejskich z basztami, m. in. Krzywą Wieżą, pomnik Mikołaja Kopernika, fontannę znaną z legendy o flisaku i żabkach, Katedrę Świętojańską.

Ciekawą atrakcją wycieczki była wizyta w Żywym Muzeum Piernika, jednym z  najpopularniejszych muzeów Torunia. Tutaj wzięliśmy udział w warsztatach wypieku słynnych toruńskich pierników według starych receptur i w tradycyjny sposób. Poznaliśmy "tajemny" przepis oraz mieliśmy możliwość własnoręcznie przygotować pyszne smakołyki. Szczęśliwi i pełni wrażeń bezpiecznie wróciliśmy do domu.